Proč mediální agentury nutí používat „flashaře“ ActionScript 2?

5 komentářů

Většinu času se věnuji vývoji RIA, ale čas od času se stane, že je třeba, abych udělal banner. Ve většině případů to pro mě znamená naprosté utrpení. Ne pro to, že by mě nebavilo dělat bannery, nebo bych se této práce nějak stranil. Problém je v mediálních agenturách, které mě omezují a kvůli jejich požadavkům musím vše psát v AS2.  Zpravidla je nemožné se s nimi rozumně domluvit, takže trpí nejen „flashař“, ale poté ve výsledku i klient, protože odvedená práce není tak dobrá, jak by mohla být.

Abych nebyl zaujatý, tak jsem se rozhodl návštívit stránky SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu), kde jsem si dohledal specifikace formátu bannerů. Zde jsem zjistil, že Flash 9 zaregistrovali, ale nedoporučují jej jako vhodnou verzi pro export. Upřímně nerozumím proč. V posledních měsících portál iDNES opustil přehrávání videa pomocí služeb Microsoftu a využívá Flashový (respektive Flexový) přehrávač videa, který vyžaduje minimální verzi Flash Playeru 9. Když si takový krok může dovolit jeden z největších českých portálů, proč je doporučovaná verze exportu bannerů 6?

Milé mediální agentury a SPIR, píše se rok 2009 a Flash Player 6 je písnička roku 2002. Adobe už tuto verzi ani nemonitoruje ve svých statistikách, tak proč doporučujete „flashařům“ ji používat? Osobně si myslím, že optimální verze pro export je FP9 (mediálními agenturami z 90%  zakazovaná), která je dle statistik rozšířená mezi 98.2% (údaj z prosince 2008) evropských uživatelů. Jako velké pozitivum vidím možnost vytvářet kód banneru v ActionScriptu 3. Z tohoto faktu bude profitovat jak „flashař“ (pohodlněji se programuje a jsou větší možnosti), tak mediální agentura (kód je lépe zpracovávaný, takže méně zatězuje návštěvníkův počítač). Existují případy, kdy je vhodné zvolit export pro nižší verzi – například je-li u cílové skupiny pravděpodobné, že používá velmi staré počítače, ale myslím si že tyto případy jsou spíše výjmečné.

Mediálním agenturám bych tímto rád navrhnul, aby si zrevidovaly své specifikace, ulehčily „flashařům“ život a ultimativně tak zvýšily CTR svým zákazníkům využitím novějších technologií.

Jak se vám tento článek líbil?
(18%) (0%) (18%) (64%)

5 komentárů

komentovat

[...] jsem o této problematice publikoval článek na blogu SiteOne. Máte-li zájem naleznete jej zde. March 6th, 2009 in Flash | tags: bannery, CTR, Flash, mediální agentuy, reklama, SPIR, [...]

Jakub Brabec 3/7/2009 22:51

Přesně nad tímto problémem jsem také řešil. To jestli se v AS3.0 vůči 2.0 programuje pohodlněji… to bych nechal na úvaze každého. Spíše než případný jazyk mě irituje právě ona verze – jestli ses díval do požadavků i mnohem větších klientů než je nějaký idnes.cz (např. ICQ pro ČR), maximální verzi mají v lepším případě 7.

My obyčejní vývojáři s tím bohužel nepohneme :-( alespoň že Google podporuje verzi 8 a nechce nacpat leaderboard do 20kB :-)

Viktor Bezděk 3/9/2009 10:32

No popravdě s tím můžeme něco dělat. Musíme o tom co nejvíce mluvit :) Mám informace od Toma Krchy z Adobe, že bude ve velmi dohledné době mít schůzku se SPIRem a Internet Billboard, kde budou společne redefinovat specifikace pro bannery na internetu. Lepší časy se tedy blíží.

S AS3 pracuji už déle než rok (vytvořil jsem v něm řadu projektů), zatím mě nikdo nenutil vracet se k AS2. Pokud nějaké firmy ještě stále vyžadují AS2, jsem rád, že jsem na žádnou nenarazil :-) Proč používat starý nástroj, když existuje nový a mnohem lepší?

Dobrý den,
vůbec nevim, jaký je rozdíl mezi různými verzemi flashe, ale předpokládám, že stejně jako u ostatních verzí nových formátů jde o posun vpřed. Určitě víte, co má mediální agentura na práci a (aniž bych se chtěl jakékoliv zastávat) je toho dost, co musí zvládat. Otázka technologických znalostí má většinou charakter přeposílání od médií (případně tlumočení dalších požadavků), tudíž bych hledal chybu někde jinde. Technologický „pokrok“ by určitě mělo hnát dopředu médium, kreativní agentura by ho měla vyžadovat, grafici si prosadit. Mediální agentura by v tom němela bránit a, jak také píšete, měla by mít alespoň orientační přehled o tom, jaké jsou možnosti a omezené různých verzí flashe. Díky za inspirativní článek.

Komentujte

(required)
(required)