Klíčové slovo, optimalizovaná stránka vs. správný výsledek ve vyhledávači!

7 komentářů

Také se Vám stává, že přestože optimalizujete relevantní stránku webu pro dané klíčové slovo, ve vyhledávači se nadále zobrazuje homepage? Dostali jste se se stránkami na prestižní první místa ve výsledcích vyhledávání, ale zobrazení špatné stránky Vám ukrájí na možné konverzi zákazníků? Odskakují uživatelé z Vašich stránek příliš rychle a jenom proto, že se ve výsledcích zobrazuje jiná (resp. homepage), než zamýšlená stránka?

Řekněme, že už jsou vyřešené základní SEO praktiky, které jsou dnes již standardem:

  1. SEO friendly URL stránky
  2. Jsou vyřešené meta tagy optimalizované stránky (obsahují klíčové slovo)
  3. Klíčové slovo je v dostatečné hustotě obsaženo v textu a samotný text je užitečný uživatelům (ne SEO za každou cenu)
  4. Interní stránky odkazují přes dané klíčové slovo na optimalizovanou stránku
  5. Daná homepage (která má ve většině případů nejvyšší hodnocení celého webu) odkazuje klíčovým slovem na optimalizovanou stránku

Tak jaké můžou tedy být důvody (netechnického rázu), že se ve vyhledávači přesto zobrazuje homepage?

  1. Homepage má ve většině případů nejvyšší hodnocení z celého webu, proto ji vyhledávač (pakliže obsahuje klíčové slovo) může hodnotit jako nejvíc relevantní.
  2. Příliš mnoho externích odkazů, přes dané klíčové slovo, vede právě na homepage
  3. Na optimalizovanou stránku nevedou žádné externí odkazy – imho, dost pracná záležitost, vzhledem k tomu, že ve většině případů přidání odkazu v katalozích apod., se povoluje odkaz pouze na homepage! Nezbývá tedy než připravit natolik kvalitní stránku, aby se externí odkazy budovaly přirozeným způsobem, totiž samotnými uživateli, ale to si přiznejme je zvláště v komerční sféře docela utopie…

Co si o tom myslí jiní?

Konverzaci na toto téma si můžete přečíst například zde: http://seo.nawebu.cz/200902/0116.html

Jak to řešíme my?

Neustále pracujeme na vytváření interních odkazů a vymysleli jsme prozatímní řešení:

Zajistili jsme, aby se každý uživatel, přicházející z vyhledávače přes dané klíčové slovo, dostal na optimalizovanou stránku a tím jsme zajistili jistou konverzi či zminimalizovali jejich odskakování (bounce) zpět do vyhledávače. Prostě a jednoduše jsme do „.htaccess“ souboru přidali pravidlo, že když uživatel podle REFERERu přichází ze Seznamu (bohužel se touto zarputilou preferencí, zobrazovat na každé klíčové slovo homepage a ne zoptimalizovanou stránku, vyznačuje právě Seznam) a v refereru je vidět i to, jaký je hledaný výraz, tak ho přesměrujeme na cílovou (zoptimalizovanou) stránku.

Jak se vám tento článek líbil?
(0%) (0%) (100%) (0%)

7 komentárů

komentovat

Velice by mě zajímalo, jak se poté na toto přesměrování tváří vyhledavače. Teoreticky by toto mohlo být v pořádku, pokud budeme přesměrovávat na relevantní stránku, ale co v případě, že je to naopak? Nevím, zda vyhledavače mají toto podchyceno a kontrolují relevanci. Je také možné, že pro takovéto přesměrování Vám mohou penalizovat daný web. Chte to prostě vyzkoušet, nebo zaslat přímo dotaz na vyhledávače.

No, zrovna pro případ, který popisuji v článku jde o změny, které jsem provedla někdy před 9 měsíci, kdy už byla optimalizovaná klíčová slova na prvních stránkách vyhledaváčů a k penalizaci zatím nedošlo…Klíčová slova jsou od té doby stále na stejných pozicích bez dalších zásahů. Nezdá se mi to jako něco, co by měly vyhledávače penalizovat..žádná black seo technika to není. Hlavně si myslím, že na to vyhledávače nemůžou přijít;)

Teoreticky ny se mohlo jednat o cloaking. Je možné, že vás nepenalizovali, protože je to dosti špatně odhalotelné, ale pokud Vás někdo nahlásí, tak už by mohli o tom uvažovat. Ale jak píši, možná berou v potaz i relevanci při rozhodování o penalizaci.

Termínem cloaking (čti klouking) se označuje technika, při které server pošle jinou verzi stránky robotu vyhledavače a jinou uživateli s běžným prohlížečem. Cloaking za účelem manipulace s výsledky vyhledávání vyhledavače obvykle penalizují (pokud na něj přijdou).

Neřekla bych, že je to cloaking. My neukazujeme jinou stránku vyhledávači a jinou uživateli, uživatel se dostane na stránku, která je vyhledatelná a my ho pošleme na tu relevantní přesměrováním podle refereru. Kdyby to byl cloaking, tak bychom ukazovali vyhledávači něco jiného, než ve skutečnosti na stránce je. Brala bych to spíš jako pomoc Seznamu, který to ještě nemá tak vychytaný a zarputile posílá na přední místa většinou hlavní strany webů…;)

Asi máte pravdu. Z mého pohledu je to také pomoc a zároveň efektivní.

Je tento problém u Seznamu stále aktuální?

Pokud ano, tak bych Vaše řešení osobně považoval jako podvodnou techniku a obávám se, že si i přes pravděpodobně dobré úmysly pohráváte s výsledkem vyhledávání, což definici cloakingu splňuje.

Na druhou stranu.. Jde o velmi zajímavé tvůrčí řešení problému :)

Ahoj :-) nedávno jsem četl docela dobrej článek, nebo spíše přehled na tohle téma – http://www.mediaunit.cz/onpage-seo-aneb-co-obsahuje-vnitrni-optimalizace-stranek/ . Je to důkaz toho, jak se pořád všechno vyvíjí a mění :-)

Komentujte

(required)
(required)