Jaký byl nejlepší rok v historii SiteOne

0 komentářů
od 9.1.2009 17:59
Jan Bezděk
v Firma

přelom roku je příležitostí k zastavení, oklepání se z celoročního spěchu a ohlédnutí zpět. Pokud Vás zajímá, jak rok 2008 vidíme v SiteOne, čtěte dál.

Největší radost mám z dostavby teamu, který se rozrostl o 3 nové osobnosti – Dalilu, Dana a Michala. Díky nim není v SiteOne žádná specializace, kterou by ovládal na precizní úrovni jen jeden člověk. Díky tomu si můžeme vzájemně radit a hecovat se k vyšším výkonům.

Dalším úspěchem bylo nastolení pořádku v projektové dokumentaci. Z počátku se nám do toho moc nechtělo, ale našli jsme způsob, jak evidovat vše podstatné a přitom si do firmy nenést byrokracii. Sám jsem byl překvapený, když klient asi před týdnem vznesl požadavek na informace o projektu z roku 2005 a já jsem byl schopný potřebné informace v našem systému dohledat.

V mnoha společnostech se minulý rok mluvilo o snižování nákladů. Škrtaly mzdové výdaje, zastavovaly projekty a omezovaly non-core aktivity. V SiteOne jsme šetřili vždycky, takže u nás to bylo spíš o tom, nenechat se ukolébat dobrými výsledky (obrat jsme navýšili o necelých 40%) a nezačít utrácet. V této souvislosti bych chtěl poděkovat všem našim klientům, kteří zejména v druhé polovině roku, nepodlehli pesimismu z ekonomického vývoje a dokázali ve své firmě bojovat za adekvátní financování rozvojových projektů, na kterých jsme společně pracovali.

Když mluvím o projektech, tak ty byly vloni obzvlášť výživné. Vezmu to po pořádku:

Na začátku roku se nám podařilo spustit Intranet pro společnost KKCG. Na jednu stranu celkem běžné stránky se standardním CMSkem, ale pod líbivým kabátkem tluče srdce v podobě nového SiteOne frameworku ve své historicky první instanci. Že kolegové Janek, Martin a Tomáš odvedli při návrhu dobrou práci se ukazovalo nejen při desítkách klientských změn, ale i po celý zbytek roku, kdy jsme framework intenzivně využívali.

Nesmím zapomenout ani na kolegy „flešaře“ – Viktora s Danem a našeho hyperkreativce Lukáše, kteří v březnu dokončili kampaň na antivir AVG 8.0. Myslíte si, že banner nemůže mít CTR 14%, aniž by na něm byla fotografie Jiřího Paroubka v rouše Adamově?  Já jsem si to myslel taky, ale rostříknutý zlý žralok je evidententně minimálně stejně přitažlivý, jako náš pan expremiér.

Abych nezapomněl – kampaň nebyla jen o bannerech. Hlavním pilířem byla hra Shark Shooter, kterou si po celém světě zahrálo přes 120 000 hráčů!

Kampaň evidentně nadchla i porotu magazínu Strategie, a tak obsadila druhé místo v soutěži o nejlepší on-line kampaň měsíce dubna.

Magazín strategie - hodnocení internetových kampaní

Magazín strategie - hodnocení internetových kampaní

Už dřív jsem cítíl, že v SiteOne máme pořádně široký záběr, což se ukázalo jako obrovská výhoda při realizaci obrovského projektu pro ATLANTIK FT. Naším úkolem bylo naboostovat on-line obchod s cennými papíry přes internet. Bylo třeba udělat nový web, nastartovat online marketing a vytvořit aplikaci, která by obchodování umožňovala.

Ačkoliv projekt je teprve v polovině, máme vytvořený personalizovatelný web, první verzi tradingové aplikace a on-line napojení na burzu do Čech, Maďarska a Polska.

Ukázka webu ATLANTIK

Ukázka webu ATLANTIK

Nebudu vás unavovat technickými detaily, jen zmíním pár keywordů – modří už budou vědět: Oracle, PL/SQL, UML, Linux, Apache, PHP, SOAP, .NET, FIX, AJAX, YUI, Flash, Flex, Crystal Reports, SEO, HTML, CSS, JSON, BCPP, AMF3, XML, JS, GA, Pixel Bender.

Na projektu je celkem odpracováno 12889 hodin (od roku 2006), coz je víc něž 7 človekoroků! Můj obdiv mají všichni kolegové, kteří projektu obětovali část svého života, zejména Karlovi, Jankovi, Tomášovi, Martinovi, Víťovi, Lukášovi, Danovi, Ivanovi, Michalovi i všem ostatním.

Schopnosti SiteOne na poli rich internet applications ocenili i členové oficiální Adobe Flash User Group, když mého kolegu Viktora zvolili předsedou pro rok 2009.

Abych jen nechválil… Jsou věci, které jsme nechytli za správný konec. Trápí mě zejména náš zanedbaný firemní web a nedokočený interní projekt VJUU, do kterého osobně vkládám obrovské naděje.

Při neskutečném náporu práce jsem si také uvědomil omezení človeka, jako jednotlivce. Pokud jsem se ponořil do hloubky problému, nedokázal jsem se dostatečně rychle vynořit a přijmout rozhodnutí, které vyžadovalo rozhled, byť se týkalo projektu, jehož detail jsem měl zrovna „nastudovaný“.

Zkušenost z hektických dnů mi připoměla můj hlavní úkol v SiteOne na rok 2009. Rád bych, abychom všichni v SiteOne měli vždy v rukou ty správné informace, svůj díl odpovědnosti a potřebné pravomoce, abychom mohli dostát svým závazkům ke klientům i jeden k druhému.

Jak se vám tento článek líbil?
(0%) (0%) (100%) (0%)

Žádný komentář

komentovat

Komentujte

(required)
(required)